Społeczna odpowiedzialność biznesu CSR a AED? Kreowanie pozytywnego wizerunku firmy dzięki AED

Obecnie, dzięki ogólnoświatowej akcji PAD, czyli programu Publicznego Dostępu do Defibrylacji, coraz więcej ludzi ma dostęp do sprzętu, który może uratować ludzkie życie. Program ten polega na rozpowszechnianiu dostępu do defibrylatorów, poprzez montowanie ich w miejscach publicznych. Ogólnodostępne defibrylatory można spotkać zazwyczaj w instytucjach państwowych, galeriach handlowych, ważnych komunikacyjnie punktach, jak np. dworzec kolejowy lub peron metra oraz w siedzibach dużych przedsiębiorstw.

Czym jest społeczna odpowiedzialność biznesu?

CSR, czyli społeczna odpowiedzialność biznesu, to według Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości strategia zarządzania, zgodnie z którą firmy w swoich działaniach dobrowolnie uwzględniają interesy społeczne, aspekty środowiskowe, czy relacje z różnymi grupami interesariuszy, zwłaszcza z pracownikami. Zgodnie z Polską Agencją Rozwoju Przedsiębiorczości, biznes społecznie odpowiedzialny inwestuje w zasoby ludzkie i relacje z otoczeniem firmy, a także kładzie nacisk na dobroczynność, ekologię i ochronę środowiska oraz informuje o podejmowanych przez siebie działaniach.

Dobroczynność a wizerunek firmy

Jeśli zastanawiasz się, jak budować wizerunek firmy, pomyśl o dobroczynności. Zamontowanie automatycznego defibrylatora zewnętrznego w siedzibie firmy może stanowić podstawowe działanie z zakresu CSRu. Dlaczego? Społeczność lokalna, w której funkcjonuje przedsiębiorstwo, zyskuje dostęp do AED i możliwość korzystania z niego, przez co znacznie zwiększa się jej bezpieczeństwo. Informowanie o znajdującym się AED w siedzibie przedsiębiorstwa jest wręcz obowiązkiem! Im więcej ludzi wie, że w pobliżu znajduje się sprzęt ratujący życie, tym więcej osób ma szansę uzyskać pomoc w nagłej sytuacji. Zakupienie i umieszczenie w przestrzeni publicznej AED jest bez wątpienia zachowaniem dobroczynnym, które wynika z troski o ludzi z najbliższego otoczenia. Warto również zaznaczyć, że firma, która decyduje się na zamontowanie u siebie defibrylatora, powiększa jednocześnie sieć defibrylatorów programu PAD, który przyczynił się już do uratowania setek osób na świecie. Ważne, by kolejne punkty na mapie defibrylatorów pojawiały się również w miejscach, gdzie dostęp do profesjonalnej pomocy medycznej jest utrudniony, np. w miejscowościach oddalonych od szpitali.

Staying Alive

Współcześnie, niemal każdy człowiek, zawsze ma przy sobie telefon z możliwością korzystania z rozmaitych aplikacji. Wraz z rozwojem technicznym, stworzona została aplikacja Staying Alive, która udostępnia mapę defibrylatorów i zwiększa społeczne poczucie bezpieczeństwa. Pamiętaj, że Twój sprzęt również może znaleźć się na mapie programu Publicznego Dostępu do Defibrylacji

Posiadasz AED? Pochwal się tym!

Employer branding, czyli kreowanie wizerunku firmy, to codzienność. Z kolei posiadanie defibrylatora AED w siedzibie firmy, stanowi niewątpliwie powód do dumy, dlatego chwal się tym! Wrzuć zdjęcie defibrylatora na swoją stronę internetową, Facebooka czy Instagram. Pokaż, jak jest zamontowany. Edukuj i informuj. Posiadanie AED zwiększa zaufanie do marki, dlatego warto tę informację udostępniać w taki sposób, aby dotarła do jak największego grona odbiorców.

Firmy odpowiedzialne społecznie

Doskonałym przykładem firmy, która dużą wagę przykłada do kreowania swojego wizerunku, jest m.in. Powszechny Zakład Ubezpieczeń, który sfinansował zakup defibrylatorów AED dla PKP Intercity, gwarantując tym samym społeczeństwu bezpieczne podróże koleją.

Defibrylatorami AED chwalą się również takie firmy, jak PKO, ING Bank Śląski, czy też hotele Grupy Orbis i AccorHotels, które wdrożyły program „Hotel z Sercem”, instalując w swoich hotelach sprzęt ratujący ludzkie życie. Firma podkreśla, że realizuje misję społecznej odpowiedzialności firmy.

Przedsiębiorczynie i przedsiębiorcy, którzy zdecydują się zamontować w swojej firmie ogólnodostępny, automatyczny defibrylator zewnętrzny dodatkowo zostają przeszkoleni z zakresu udzielania pierwszej pomocy, a także w zakresie pomocy w sytuacji zagrożeń terrorystycznych.

Bądź odpowiedzialny i dbaj o wizerunek swojej firmy

Ilość publicznie udostępnionego sprzętu z dnia na dzień rośnie. Koszt defibrylatorów nie jest już tak wysoki, jak dawniej, dlatego nawet małe firmy, są w stanie zaplanować w budżecie taki wydatek. Tutaj możesz kupić defibrylator AED.

Współcześnie, aby dobrze prosperować, firmy muszą się czymś wyróżniać, a posiadanie AED może być jednym z pomysłów na realizację tego założenia. Jeśli posiadasz firmę, która ma niewielki budżet i w pierwszej chwili zakup automatycznego defibrylatora AED wydaje Ci się niemożliwy, przeczytaj artykuł, w którym podajemy 5 skutecznych i sprawdzonych sposobów, które pomogą w sfinansowaniu defibrylatora.

Autor

Anna Przybylska

Kobieta wszechstronna – kryminolog, wychowawca, pedagog, ratownik, pracownik socjalny, mama. Na co dzień pracuje w specjalistycznej, zaawansowanej pomocy rodzinom m.st. Warszawy. Niepoprawna optymistka. Miłośniczka minimalizmu i planowania, która twierdzi, że doba ma często więcej, niż 24 godziny. Jej pasją są nowe technologie, pisanie, żeglarstwo, gra na instrumentach, rozwój oraz praca z ludźmi i wspieranie ich w osiąganiu postawionych sobie celów.

Podziel się się wiedzą ze znajomymi

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

To również może Cię zainteresować:​

ul. Emaliowa 28E,

02-295 Warszawa

tel.: +48 660 860 112

AEDMAX.PL Sp. z o.o. , ul. Emaliowa 28 E, 02-295 Warszawa, wpisana do KRS pod numerem 0000723876 przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy.

NIP: 5223118942, REGON: 369793658. Wysokość kapitału zakładowego: 5.000 złotych.



Dołącz do programu

Pobierz przykładowy wniosek

Wypełnij dane a otrzymasz dodatkowo poradnik